U bevindt zich hier:  programma >> 28-02 yoga nidra

Yoga Nidra

Yoga Nidra: ontdek de kunst van bewuste diepe ontspanning.

Deze yogavorm gaat niet over strekken of rekken, maar over ‘liggen en luisteren’. Nidra betekent slaap. De meditatie is zeer ontspannend en wordt door de deelnemende cursisten altijd bijzonder gewaardeerd. Yoga Nidra vermindert spanningsklachten en verbetert de kwaliteit van je slaap.

Yoga Nidra is een oude Yogavorm die lijkt op slapen maar waarbij je niet in slaap valt. Sterker nog, je bent bijna meer alert, dan wanneer je wakker bent. Het combineert visualisaties met intenties, ademwerk of een bodyscan. Halverwege de twintigste eeuw bracht Satyananda Saraswati deze vorm onder de aandacht en heeft Yoga Nidra in de vorm gegoten, zoals het nog beoefend wordt. Daarnaast is het een goede manier om te ontspannen: 1 uur Yoga Nidra is te vergelijken met 4 uur slaap.  Je ziet steeds meer berichtjes over Yoga Nidra voorbij komen. Mensen zijn het aan het herontdekken. Iets wat ontzettend mooi is, want het is een hele krachtige techniek, die veel mensen kan helpen.

Een aantal manieren waarop je Yoga Nidra kunt gebruiken zijn:

  • Vlak voor het slapengaan om tot een betere, diepere en kwalitatieve nachtrust te komen
  • Als je thuiskomt van je werk. Zo heb je een schakelmoment en kan je de werkstress achter je laten en heb je een relaxte, ontspannen avond.
  • Na  Yoga oefeningen in plaats van ontspanning.

De voordelen van Yoga Nidra? Dat zijn er veel. Omdat in een drukke wereld zoveel mensen kunnen profiteren van technieken, die een diepe ontspanning teweeg kunnen brengen. Diepe ontspanning vinden is een van de belangrijkste vaardigheden, die je vandaag kunt hebben. Zoveel gezondheidsklachten staan in verbinding met stress en onrust in het lichaam.

 

VERGEET NIET EEN FLEECE DEKEN OF IETS DERGELIJKS MEE TE NEMEN, ZODAT JE NIET TE VEEL AFKOELT.

Aanmelden nieuwsbrief:

 
Naam:
Email: